Home > 808831, renungan kehidupan > 6 cara untuk mengatasi stress dalam bekerja

6 cara untuk mengatasi stress dalam bekerja


Title:

6 Ways to help your employees beat stress and work more
6 Cara untuk mengatasi stress dalam bekerjaTitle:

Summary:

Most employers dream of having a well motivated enthusiatic workforce producing high quality products on time and within budget. It does not have to be a dream and sometimes only small changes can have a large impact. Here are 6 ways to improve morale and productivity in your workers.
Semua karyawan menginginkan agar mendapatkan lingkungan yang nyaman dan cocok sehingga memungkinkan mereka bekerja tanpa tekanan sehingga mereka dapat bekerja sesuai dengan target dan dengan hasil yang maksimal. hal ini bisa diwujudkan hanya dengan beberapa langkah.
dalam artikel ini akan di paparkan 6 hal yang dapat meningkat moral dan produktifitas karyawan dan juga meminimalisasikan tingkat stress mereka.

Keywords:

stress, beat stress, improve productivity, work stress, management stress, workplace stress
stress, mengatasi stress, meningkatkan produktifitas , stress dalam bekerja, manajemen stress, stress di tempat bekerja

Article Body:

If you would like your business to employ highly motivated and high-energy level employees then investing in the workplace atmosphere and facilities will help and will reduce work-place stress significantly.  Research confirms that if your employees are stressed then that will cost you even more money in missed workdays and increased on-the-job injuries over both the short term and the long term.
Jika anda menginginkan karyawan anda memiliki motivasi yang tinggi dalam hal bekerja, maka melakukan kegiatan yang baik di tempat kerja serta fasilitas yang mendukung akan membantu mengurangi tingkat stress secara signifikan. Penelitian membuktikan bahwa karyawan yang stress secara jangka pendek dan jangka panjang malah akan merugikan perusahaan, seperti kurang nya produktivitas, sering tidak masuk kerja, kualitas kerja yang kurang baik.
.
In addition to the negative repercussions of having stressed out employees, your business may be experiencing lower productivity and poor quality of output.  It is both clear and obvious that some very cost effective strategies could  minimize stress on the job and provide your employees with opportunities to reduce other stress related problems.
dalam hal ini, perusahaan akan mendapatkan produktifitas yang kurang dan kualitas yang rendah. ini sangat terlihat bertolak belakang bila perusahaan mampu mengeluarkan kebijakan yang strategis yang mampu meminimilasikan stress dalam bekerja dan memberikan kesempatan kepada karyawan untuk mengatasi stress dalam masalah yang mereka hadapi.
.
Below is a list of 6 ways in which you can help your company reduce stress for your employees while increasing the output of your business:
Di bawah ini adalah 6 cara untuk mengatasi stress dalam bekerja:
.
1. Provide an attractive and comfortable work environment whenever possible to reduce stress.  Pleasant surroundings can do more for a person’s attitude then we often realize.  Create a less formal atmosphere by adding plants or improved decoration, even if that is just in a rest room it will help.
1. menyediakan tempat dan suasana yang mendukung dalam bekerja, perlakuan yang baik juga mampu menciptakan sikap karyawan tersebut tanpa kita sadari. contoh nya memberikan sedikit dekorasi, tanaman, meskipun hanya di tempat istirahat sangat menolong
.
2. Supply a quiet room for your employees to take their breaks in. Not the canteen or games room, this room should be separate from the normal “hustle and bustle” of the work-place. It will give your employees an opportunity of a quick 10 minute break from work and anywork related stress that they may be experiencing.
2. memberikan sebuah ruangan yang rileks, sehingga bisa melakukan istirahat dengan tenang, bukan kantin maupun tempat bermain, tempat ini harus terpisah dari tempat/ruangn bekerja. ini memberikan anda sebuah waktu sekitar 10 menit untuk beristirahat sejenak dari kerja dan yang berkaitan dengan stress
.
3. Instead of giving orders 100% of the time try to create opportunities for employees to make decisions that will directly affect their job performance. This gives them a sense of personal power and less stress because they feel they have some control.
3. daripada selalu memberikan perintah atau petunjuk, cobalah sekali kali mereka diberikan kesempatan untuk membuat sebuah keputusan, hal ini berhubungan langsung dengan stress mereka, karena mereka merasa dipercaya dan memiliki area wewenang tanggung jawab sendiri
.
4. Thank your employees for work accomplished and recognize them for exemplary performance. A quick thank you will go a long way in reducing complaints and stress. Be genuine and only thank when workers have worked well otherwise you will be rewarding sub-standard activities.
4. ucapan terima kasih tidak merugikan, karyawan yang mendapatkan ucapan terima kasih merasa di hargai dan mengurangi tingkat komplain. tapi berterima kasih lah pada yang benar benar bekerja.
.
5. Always choose ergonomically sound equipment, tools, and furniture. These will make work easier for your staff, reduce workplace injuries and therefore limit any compensation claims. In addition workplace stress will be reduced and staff, equipped with the correct tools, will be more productive.
5. selalu tepat dalam memilih alat-alat serta peralatan yang aman dan mengurangi tingkat kecelakaan. alat yang tepat dalam bekerja membuat meningkatnya produktifitas karyawan.
.
6. Go out of your way to create opportunities for the employees to meet, socialize and build relationships away from work.  Set up a bowling team from work where you gather and play once a week or maybe a softball team, or even a book club, for employees only.
6. berikan waktu untuk bersosialisasi dan menjalin relasi dengan orang lain. misalkan adakan acara kebersamaan setiap sebulan sekali, acara sepak bola, karaoke.
.
When staff realize you have their interests in mind and are doing all you can to improve working conditions they will respond and you will see an improved atmosphere and productivity.
Categories: 808831, renungan kehidupan
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Please kindly Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: